Bilet satın alırken maalesef planlarımızın değişeceğinden kimse emin olamaz. Özellikle sağlık durumlarıyla ilgili seyahatimizden vazgeçmemiz tatsız bir durum:
- Yolcunun beklenmedik hastalığı*/vefatı;
- Yolcu ile seyahat eden aile bireyini** hastalığı/vefatı;
- Yolcunun ailesinden birinin vefatı.
Biletin tam tutar
*** iadesini almak ve iade için servis bedeli ödememek için
“Hastalık/vefat durumunda iade garantisi” hizmetini kullanın.
Bu hizmet Tickets.com.tr sitesinde rezervasyon aşamasında satın alınabilir. “Hastalık/vefat durumunda iade garantisi” siparişte bulunan tüm yolcular için geçerlidir.
Eğer siparişte belirtilen yolcu ve ya yolcu ile seyahat eden aile bireylerinden biri seyahati hastalık/vefat durumundan ötürü gerçekleştiremeyecek olursa ve ya aile bireylerinden birinin vefatı durumunda biletin tutarı iade edilir. Bu hizmetten yararlanabilmek için yolcu hastalık/vefat durumunu kanıtlayan sağlık raporunu ibraz etmelidir. Sağlık raporunun gereksinimlerini aşağıda bulabilirsiniz.
Hizmetten nasıl yararlanabilirim?
- Söz konusu durumu (hastalık/yolcu vefatı, aile bireyinin hastalığı/vefatı) gösteren iade talebi oluşturmanız gerekmektedir.
Talebinize uçuşunuzu gerçekleştiremeyeceğinizi gösteren sağlık raporunun fotokopisini eklemeniz gerekmektedir. Daha fazla bilgi: İade talebi nasıl oluşturulur. - Eğer yolcu aile bireylerinden birinin hastalığı/vefatından ötürü uçuşunu gerçekleştiremeyecek ise yakınlılık derecesini gösteren evrağı talebine eklemelidir.
- Uçuşa en geç 4 saat kala iade talebi oluşturulmalıdır.
Eğer müşteri ve ya yolcu iade talebini oluşturamıyorsa:- Yolcunun hastalığı durumunda talebi oluşturan aile bireyinin para iadesini alma hakkını gösteren evrak ibraz edilmelidir.
- Yolcunun vefatı durumunda vefat belgesinin yanı sıra talebi oluşturan aile bireyinin para iadesini alma hakkını gösteren evrak ibraz edilmelidir.
- Eğer yolcu “Biletim” bölümüne erişemiyorsa bu durumda iade talebini ve evrakları [email protected] e-posta adresine gönderilmelidir.
Hizmetin geçerlilik tarihi ve diğer şartlar:- Hizmet ödendiği andan itibaren geçerlidir.
- İade süresi havayolu şirketine bağlıdır.
- Müşteriye tutar iadesi tickets.com.tr genel iade kuralları çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
Sitede bulunan şartları yerine getirdiğiniz durumda Tickets.com.tr bilet komisyonları dahil(eğer siparişinizden bu tür komisyonlar mevcut ise) olmak üzere size biletinizin tam tutarı iade edilecektir. Tickets.com.tr sitemizde bilet iadesi için hizmet bedeli alınmayacaktır.
* “Hasatlık/vefat durumunda iade garantisi” hizmeti yolcunun ve ya beraber seyahat ettikleri aile bireyinin uçuşu gerçekleştiremeyeceğini gösteren sağlık raporu durumunda geçerlidir.
** Aile bireyi olarak kabul edilen kişiler: yolcunun annesi ve babası, eşinin annesi ve babası, eşi, kendi ve ya eşinin çocukları, üvey çocukları, büyük annesi ve ya dedesi, öz kardeşleri, torunları ve yasalara göre kabul edilen diğer bireyler.
***Dikkat!- Banka ve ödeme sisteminin komisyonları iade edilmemektedir.
- İade edilecek tutar hesaplamaların yapıldığı günün kuruna göre gerçekleştirilmektedir.
Önemli! Sağlık evraklarının gereksinimlerini dikkatli bir şekilde inceleyeniz.
Sağlık evraklarının gereksinimleri
- Sağlık raporu uçuştan önce verilmelidir.
- Raporda raporu veren sağlık kuruluşunun net ve okunaklı ismi bulunmalıdır.
- Sağlık kuruluşunun bilgileri.
- Sağlık raporunu veren kuruluşun kaşesi.
- Raporu veren kişinin poziysonu ve ya makamı net ve okunaklı olmalıdır.
- Eğer destekleyici belgeler Türkiye dışında bir kurum tarafından verilmişse, sağlık kuruluşunun verdiği belgelerin noter onaylı İngilizce tercümesi de eklenmelidir.
- Sağlık raporunda bulunması gereken bilgiler:
- Muayene tarihi;
- Muayene sonucu;
- Teşhis;
- Bu hastalığın uçuşlara engel olacağının bilgisi.
Aşağıdaki durumlarda hizmet sunulmamaktadır:
- Eğer bilet iadesi sağlık durumları dışında herhangi bir nedenden ötürü iade ediliyorsa hizmetin ödendiğine bakmaksızın hava yolu şirketinin uygulamış olduğu tarife koşulları çerçevesinde iade hesaplanacaktır.
- Sitemizde bulunan hizmetten yararlanma şartları yerine getirilmedi.
- Hizmet satın alındığı zaman hastalıktan haber mevcuttur.
- Kronik veya bulaşıcı bir hastalığın yanı sıra semptomları seyahatin rezervasyon tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ruhsal rahatsızlık. Biletin iadesi bu semptomlardan kaynaklanıyorsa, teşhisi uzman doktor tarafından onaylamak gerekir.
- Aviofobi belirtilerinde.
- Alkol, diğer sarhoş edici maddeler, uyku hapları veya uyuşturuculardan kaynaklanan komplikasyonlar.
- Uçuşa 4 saatten az bir süre kaldığında iade talebinin oluşturulması.
- Kozmetik ameliyat nedeniyle oluşan komplikasyonlar.
Bu makaleyi faydalı buldunuz mu?
Yanıtınız için teşekkürler
Eğer sorunuza cevap bulamadıysanız, lütfen, Müşteri Hizmetleri servisimize başvurunuz