Rezervasyon iade talebi nasıl oluşturulur:
- ”Biletim” bölümüne girin. “Siparişlerim” – “Uçak biletlerim” – “Rezervasyon NO” – “Rezervasyon düzenlemesi” – “Biletin iadesi” yolunu izleyiniz.
- İptal edilmesi gereken rezervasyonu seçiniz.
- İptal etmek istediğiniz yolcu/bilet seçin ve iptal nedenini belirtiniz.
- Eğer gerekiyor ise belgeleri ekleyiniz. (Örneğin Sağlık Raporu, Vize Ret Belgesi.
Bilet iadesi için hava yolu şirketi ve tarafınızdan onay alındıktan ve hizmet bedeli ödendikten sonra(eğer iade işlemi için öngörülüyor ise) gerçekleştirilecektir.
72 saat içerisinde kayıt esnasında belirttiğiniz e-posta adresinize iade şartlarını içeren mektup gönderilecektir. Eğer bilet iadesi ancak servis bedeli ödendikten sonra iade edilebiliyor ise lütfen hizmet bedelini belirtilen süre zarfında ödeyiniz. Eğer mektupta belirtilen süre zarfında hizmet bedeli ödenmez ise yeni bir iade talebi oluşturmanız gerekecektir.
Önemli! Eğer havayolu şirketi uçuşa gelmediğinizi tespit ederse, ilgili belgelerin olması durumunda bile, sizin ücret geri ödeme talebiniz reddedilebilir. Bu nedenle başvurunuzu en kısa sürede yapmanızı rica ederiz.Şu anda doğru belgeleri eklemeye imkanınız yok ise lütfen para iadesini sonra oluşturunuz ancak para iadesi en geç uçaktan üç saat önce kabul edilebilir.İade oluştururken "Yorum" alanında "Biletimi kullanamayacağım,yerleri iptal etmeniz rica olunur. Belgeleri sonra ekleyeceğim" yazınız.
Bilet iadesi için ek belgeler gerekebilir.
- Uçuşun 3 saatten fazla gecikmesi ya da uçuş iptali durumunda, hava yolu şirketi temsilcisinden alabileceğiniz iade başvuru formu ile beraber, uçuşun gecikmesi/iptaline dair resmi onay gönderilir.
- Yolcuya vize verilmemesi durumunda, iade başvuru formu ile beraber: Büyükelçilikten resmi bir antet ile ret onayı, pasaportun ilk sayfasının kopyası, pasaportta iptal damgası olan sayfanın kopyası gönderilir. Vize iptalinden dolayı tam iade talebini, gidiş yönündeki uçağınızın kalkış saatinden en geç 72 saat önce gönderebilirsiniz.
- Yolcunun ya da yolcuyla birlikte seyahat edecek olan akrabanın, hastalığı/ölümü durumunda*, başvuru formu ile beraber hastalığı/ölümü doğrulayan belgeler, hasta/ölü ile yakınlık ilişkisini kanıtlayan belgeler gönderilir. Talebi en geç uçuşa 72 saat önceden oluşturmanız gerekmektedir.
- Yolcunun gecikmesi ya da bulunmaması durumunda (kalkış saatine kadar yolcunun isteği üzerine, hava yolu şirketi ya da Tickets.com.tr. tarafından yer iptal edilmediyse) — yolcu gecikme ya da bulunmama durumunda iade için mutlaka ileti göndermelidir.
İadenin onaylanması için hava yolu şirketinden onay gerekirse, süreç uzayabilir. Bu durumda talep incelenir ve iadenin tamamlanması 3 aya kadar sürebilir.
Dikkatinizi çekmek isteriz ki biletinizin iptali ve iadesi ancak onayınız alındıktan ve servis bedeli ödendikten sonra (eğer iadede öngörülüyorsa).
Bileti aldığınız günde iade talebi oluşturduğunuz takdirde iade edilecek tutar hava yolu şirketinin cezaları uygulanmaksızın hesaplanacak. Tutar iadesi hesaplanan tutara onay verildikten sonra hava yolu şirketinin kararı çerçevesinde gerçekleştirilecektir.
Eğer hava yolu şirketi cezasız bilet iadesini onaylamaz ise bu durumda tarife koşullarınıza göre iade talebi oluşturma imkanınız bulunmaktadır.
İade işlemi için alınan servis bedeli ve ödeme sisteminin komisyonları iade edilmemektedir.
İade edilecek tutar yolcunun iade talebini oluşturduğu günün kuruna göre hesaplanmaktadır.
Yolcunun seyahate çıkma engelini doğrulayan evraklar:- orijinal sağlık raporu;
- havalimanının ilk yardım odasından referans orijinali;
- hasta raporu fotokopisi.
Uçuşu engelleyen sağlık raporlarının standartları
Tıbbi kurumdan orijinal rapora:-
Sağlık raporunda raporu veren sağlık kuruluşunun net ve okunaklı ismi;
-
Sağlık raporunu veren kuruluşun kaşesi;
-
Sağlık raporunu veren yetkili kişinin makamı, ismi ve soyismi net ve okunaklı olmalıdır;
- Raporu veren kişinin kaşesi ve imzası;
-
Raporda sağlık kuruluşunun başhekiminin kaşesi ve imzası bulunmalıdır;
- Sağlık raporunun veriliş tarihi;
-
Sağlık raporunda belirtilen tarihler daha öncesinde planlanan yolculuğun
tarihleri uyuşmalıdır ve raporda “Bu tarihlerde uçak ile yolculuk
sakıncalıdır” ibaresi bulunmalıdır.
Havaalanının sağlık kuruluşundan verilen raporlarında bulunması gerekenler:
- Belgeyi düzenleyen kurumun net ve okunaklı adı;
- Sağlık raporunu düzenleyen kuruluşun mührü;
- Belgeyi veren kişinin ismi, soy ismi ve pozisyonu belgede açıkça okunabilir olmalıdır;
- Raporu veren kişinin kaşesi ve imzası;
- Veriliş tarihi;
- Hastalığın tarihi ile uçuş tarihlerinin uyuşması.
Hasta raporu kopyası mecburi iptal onayı için, havalimanındaki yetkili hava yolu şirketi temsilcisinden ya da noterden imza ve tasdikli olarak tedarik edilmelidir.
Dikkatinizi çekmek isteriz ki! Dilekçeye belirtilen belgelerin kopyalarını ekleyiniz. Hava yolu şirketleri doğrulayıcı belgeler olmaksızın, dilekçeyi kabul etmemektedirler.
Türkiye’de sınırları içinde
Tickets.com.tr üzerinden tıbbi evraklara başvurma durumunda, Türkiye dışından getirilen tıbbi belgeler için, hava yolunun talep ettiği dilde noter tasdikli Türkçe (İngilizce) tercüme istenebilmektedir.
Dikkatinizi çekmek isteriz ki talebinize ekleyeceğiniz evraklar için bu gereksinimler hava yolu şirketi tarafından belirlenmektedir, acentemiz bu durumda sadece aracıdır. Bu durumdan dolayı taşıyıcıdan alınan bütün talepleri Müşteri hizmetleri servisimiz tarafından size bildirilecek.
Yolcu tarafından sunulan belgelerin sahte olması durumunda, ülkenin mevzuatına uygun bir ceza/idari takibat açmak için Türkiye'de yasal işlem gerçekleştirilebilir.
Bu makaleyi faydalı buldunuz mu?
Yanıtınız için teşekkürler
Eğer sorunuza cevap bulamadıysanız, lütfen, Müşteri Hizmetleri servisimize başvurunuz